Bloggen her skal være min strikke-dagbog - et stykke historie til mig selv - som jeg meget gerne deler med andre.

torsdag den 31. maj 2012

Min søsters tørklæde

Flot er det, Charlotte Tønderings tørklæde-design:


Men jeg er skuffet over det. Jeg synes det er et design, der er bedst på billeder. Det gælder i hvert fald for min udgave af det.

I det virkelige liv synes jeg faktisk slet ikke kontrasten mellem de valkede firkanter og det flotte Ito garn er så god. Og så er mit tørklæde for kort, også i denne smalle udgave. Jeg kunne måske have fået det længere ved at block'e det rigtigt? Jeg har bare hevet og strøget.

Nu sender jeg det alligevel til min søster i Blokhus her, lige om lidt, og overlader det til hendes sikre smag at finde ud af, om det er brugbart eller må lande på lossepladsen.

13 kommentarer:

  1. Øv, at tørklædet ikke helt blev som du havde håbet.

    Det er ellers et superflot tørklæde, synes jeg.

    Håber, din søster kan bruge det alligevel.

    SvarSlet
  2. På billedet er det altså smukt!
    Ærgerligt, at du ikke er tilfreds med det.

    SvarSlet
  3. Jeg kan godt lide at det har en "pæn side" og en rustik side, det er som om det er to forskellige tørklæder.
    Håber at din søster bliver glad for det, for det er noget træls garn at strikke i.

    SvarSlet
  4. Det er da trælses ikke er tilfreds Kirsten.. Øv.
    Herfra hvor hvor jeg sidder ser det smukt ud.
    PS: godt vi ikke indgik vædemål om hvem af os der blev først færdig. Jeg er kun halvgående ;0)

    SvarSlet
  5. Jeg håber din søster bliver glad for resultatet. Farverne ser flotte ud på billedet og mønsteret gør sig da også rigtig godt ;O)

    SvarSlet
  6. Øv, det er så ærgeligt at have brugt tid og kræfter på noget der så ikke bliver som man forventede. Håber din søster synes om det :)

    SvarSlet
  7. ØV, Kirsten - det er da for ærgerligt. Det ser ellers flot ud som det ligger der. Spændende at høre om det bliver godt modtaget :-)

    SvarSlet
  8. På billedet tager det sig i hvert fald flot ud.
    Hilsen Mona

    SvarSlet
  9. jeg synes altså også det ser flot ud som det ligger der, men er det ikke tit sådanne at når man har siddet med noget og har dannet sig et billede af hvordan det skal blive og sat sine forventninger lidt anderledes end resultatet blev, så har jeg det ihvertfald tit selv, og så er vi jo også rigtig gode til at være meget selvkritiske :-)

    men du må da lige have haft turbo på de strikkepinde der :-)

    SvarSlet
  10. Det er så ærgeligt når det ikke bliver som vi ønsker.
    Håber din søster kan bruge det.
    Det ser nu smukt og dejligt ud på min skærm ;))

    Yt

    SvarSlet
  11. Jeg synes det er utrolig flot - mon ikke din søster alligevel bliver glad for det.

    SvarSlet
  12. Nøj det er flot, det er da helt utroligt, meget elegant

    SvarSlet
  13. Jeg syntes det er megaflot, hvor kan man finde opskriften?

    SvarSlet