Bloggen her skal være min strikke-dagbog - et stykke historie til mig selv - som jeg meget gerne deler med andre.

tirsdag den 11. oktober 2011

Undtagelsen

Det er jo ikke just en undtagelse, at jeg køber nyt garn, selv om jeg har en masse kommende projekter liggende rundt på hylder og i kurve. Nej, overskriften refererer til navnet på den ny model, der er havnet i min vindueskarm:


Nemlig Bente Geil's nye sweater til herrer, som hedder Undtagelsen.

 I Bente Geils univers henviser navnet Undtagelsen til, at der er masser af monteringsarbejde på denne model, og det plejer der jo ikke at være hos hende. Det har jeg valgt at leve og arbejde med, for jeg synes modellen er lige i øjet til Hans, min elskede mand, som er meget glad for modellens farver, der også klæder ham godt.

Farverne snyder nu lidt på ovennævnte billede, de er noget bedre gengivet her, hvor man kan se at garnet til sweaterens forside er grønligt:


Jeg synes det er frygteligt smukt og glæder mig meget til at komme i gang, selv om det er en kommende herremodel, der i reglen ikke trækker så hårdt i mig.

11 kommentarer:

  1. Den kan manden kun blive tilfreds med.
    Flotte farver og pyt om der er lidt montering.

    SvarSlet
  2. Flotte farver og mon ikke det går med lidt ekstra montering :)

    SvarSlet
  3. Hm, hm - nu fik jeg lige dårlig samvittighed - tænker på Frost som ligger og sygner hen i en kurv og som min mand en sjælden gang imellem spørger til ;-)

    Det er en lækker herresweater - og tror snart jeg laver et indlæg der "hylder monteringen" - for jeg synes tit det giver et meget smukkere færdigt resultat ;-)

    Meget flot og unik farvesammensætning :-)

    SvarSlet
  4. Et indlæg, der hylder monteringen, synes jeg virkelig er en god ide!
    Jeg kan garanteret og lære meget af det, så det glæder jeg mig til at læse.

    SvarSlet
  5. Den er rigtig flot. Gode, dæmpede farver, der spiller godt sammen.
    mvh Mona

    SvarSlet
  6. Det ser ud som en flot, klassisk herresweater.

    SvarSlet
  7. En klar klassiker! Stort arbejde venter, men jeg er sikker på den gør manden glad ;O) God fornøjelse!

    SvarSlet
  8. Jeg er simpelthen vild med din blog så har givet dig en blog-award. Måske gider du have den måske ikke men du har fået den fordi jeg synes du fortjener den

    SvarSlet
  9. Tak elledille for din ros til min blog. "vild med den" - nu har jeg hørt det med. Men det synes jeg selvfølgelig er dejligt.
    Jeg vil dog takke nej til en blog-award - for jeg gider ikke gøre det store arbejde som det er at modtage den. Men tak for tanken.

    SvarSlet
  10. Farverne er lækre og din mand må absolut blive glad!!!

    Herremodeller har jeg ikke kastet mig over endnu; selvom der jo er rigtig mange fede modeller, men øh.....jeg vil hellere strikke til mig selv (egostrikker) og så plejer jeg at købe en lækker striktrøje til min mand i jule- og fødselsdagsgave :-) :-)

    SvarSlet
  11. Uha - en herresweater - du er modig. Synes ærmer i str. xl tager livet af mig. Man bare strikker og strikker, og kommer ingen vegne ;-) Jeg har nu også planer om en til min mand (en Kim Hargreaves model)

    Super lækker trøje du har fået strikket.

    SvarSlet